Wednesday, January 19, 2011

tujuh puluh ribu woo..^o^

siapa jujur?

salam..

tujuh puluh ribu ringgit malaysia disebabkan dia bersikap jujur..
itulah kuasa Allah atas orang-orang yang baik..
sudah tertulis di Luh Mahfuz, 70 ribu itu adalah haknya..
kalau aku kat tempat dia, mak aiii..!*ternganga sat*

hot topik pagi kat hot fm " duit syiling 75 ribu yg dibawa pajero berterabur kat satu highway (eksiden) , dan ada orang berkerumun untuk mengambil duit syiling yg bertaburan itu.komen anda?"

macam-macam pendapat diberikan pendengar radio semua..
dan aku tertarik kat salah satu pendengar yg menelefon ni..
its all about 70 ribu ringgit!wow!*ternganga lagi*

ceritanya begini:
"sepatutnya, mereka tidak boleh amek duit syiling yg berterabur tu kerana itu bukan hak mereka."

betul jugak ya!apa yang bukan hak kita, kita tak patut amek.

lagi terkesan bila dia bercerita pasal membe dia yang berlaku jujur..
"membe saya ni orang biasa jek.kerja kilang.tapi satu hari ada eksiden melibatkan kereta mercedez kat satu tempat dan dialah orang pertama yang sampai kat situ. ada satu driver dan penumpang yang 2-2 nya sudah cedera parah. member saya nampak ada 2 beg ala-ala james bond yang dipegang oleh driver kereta ni.so, member saya amek la.letak dalam kereta.pastu, baru die telefon ambulans pasal eksiden tu."

sambungnya lagi:

"bila sampai kat hospital, dia mencari orang yg eksiden tadi sbb nak pulangkan beg ala-ala james bond tu. dipendekkan cerita, beg itu sebenarnya berisi hartanah yang bernilah 700 ribu ringgit. dan orang yg eksiden tu memberikan 70 ribu kat member saya tadi tu as a reward."

wow!

p/s: nah!tidak rugikan berlaku jujur..jika ditakdirkan itu rezeki kita, by hook or by crook kita tetap akan dapat..


No comments:

Post a Comment

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...