Sunday, January 23, 2011

berskirt sambil bertenggek atas pokok

salam..

aku gian sekarang ni..gian dengan lagu lagu zamani + slam..bukan sebab aku jiwang atau berkarat..tapi lagu2 ni mengingatkan aku masa zaman kecik kecik dulu.. zaman dimana aku masih berhingus dan berskirt bila keluar dari uma..siap berjanji dengan jiran sebelah rumah nak pakai baju kaler apa untuk hari esok..konon konon nak sama hari hari..

"esok aku nak pakai skirt kaler merah tau, ko pun pakai la sama"
"ala!aku takde skirt kaler merahlah, esok kita pakai seluar la"

begitulah tetiap hari..bila pikir pikir balik, kelakar gak dulu..
pernah satu hari aku merajuk dengan mak aku..sehinggakan aku lari dari rumah dan bertenggek atas pokok jambu rumah mak ndak dengan harapan mak aku memujuk aku balik..

tapi apa yang diharapkan x pernah kesampaian..mak aku datang dengan batang penyapu suruh aku turun..aku mengharapkan coklat ke gula gula ke, tapi batang penyapu jugak yang mak aku pilih..aish..nasib2..

"turun!turun!kalau x turun, jangan masuk rumah.duduk la atas pokok tu sampai esok..nanti mak bungkuskan kain baju."

malu..malu..aku tersangatlah malu time tu..tetibe bawah pokok jambu tu ramai orang..jiran2 sebelah rumah, depan rumah, tepi rumah, belakang rumah, pokoknya semua jiran ada..da la aku pakai skirt time tu..

baguslah ye, pakai skirt dan panjat pokok..x pasal2 sendiri dapat malu..
ingat!semakin tinggi kita panjat, semakin sakitlah bila kite jatuh.
gambar aku copet kat blog tu..comel kan?dia lukis sendiri..pi try usha2 blog dia..





7 comments:

  1. HAHAHAHAHAAAA
    heeeee........................ :D

    ReplyDelete
  2. ceh,,banyak betul gelak..fesbuk blog sume die gelak..nak kena ni!

    ReplyDelete
  3. aku pn tmpg gelak gak..hahahahaha..

    apsal la pokok mnjd pilihan ko?ha3..pastu smpai kat bwh dpt x btg penyapu mak ko sedas dua??he3

    ReplyDelete
  4. haha..baru mak aku nak libas aku da tercicit-cicit lari..so suara mak aku jek aku dengar dari jauh..jerit suro balik..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...