Thursday, January 27, 2011

kaler luna

salam..

kaler luna digunakan untuk mengaler ye kawan-kawan..apa-apa brand kaler suma aku tetap panggil dia kaler luna..tak kira la faber kastel ke, pelangi ke..apa-apa brand la..yang penting kaler luna sudah biasa untuk disebut..malahan lu-na itu hanya punyai dua suku kata..senang nak menyebut bukan?

the same goes to other thing..ubat gigi pun aku suka sebut colgate walaupun ubat gigi yang dibeli tu bukan berjenama colgate..

"along, belikan colgate sebatang!"

sama jugak dengan megi..megi itu adalah sebuah jenama mee segera..tetapi tetap jugak panggil megi walaupun yang dibeli itu jenama cintan..pelik bukan?lembu punya susu, sapi dapat nama..*bule ke gune peribahasa ni?*

oh ya, kenangan kaler luna waktu kecik-kecik dulu..
disebabkan aku seorang perempuan yg suka berskirt dulu-dulu, kaler luna jadi peneman aku..
bukan sbb aku suka mengaler..tapi aku suka guna kaler untuk bermekap..
fuh...ini suma gara-gara tidak punyai duit ketika itu.

luna yg aku ada cuma punyai 12 batang pensil kaler..diletakkan juga cawan berisi air bersama dengan berus untuk water colour disebelahnya..berus tu pun ada banyak gak..tapi cuba elak dari guna berus jamban ye..

let say, nak pakai gincu time tu..kaler luna merah aku pilih dan celupkan dalam cawan td..agak2 da macam basah sikit kalernya, barulah kaler kat bibir..

oh..bukan aku orang yg dimekapkan..aku cume si tukang mekap untuk kawan-kawan dulu..kalau sekarang maybe bule panggil aku sebagai mak andam ataupun juru solek gitu..
segala celak, blusher, suma aku bule buat dengan kaler luna..hasilnya nampak macam real..cuma kelihatan sangat pekat la..

pastu, pokok bunga mak cik sebelah umah aku cantas dan aku letak kat telinga si kawan tadi..ha!cantik bukan?

ala ala cmni la agaknya

5 comments:

  1. Yan, ingatkan akak sorg je yg ade tabiat mcm tu ms kecik2.. Ghupenye sama je ek.. hahaha! Anyway, miss those moments time kecik2 dulu..

    ReplyDelete
  2. ha3..kenangan masa kecik2 dlu..nape crite kita same ek?ha3..aku plg suka kaler pink.aku nangis2 mintak srh ayh aku belikan kaler luna yang besar tu.semata2 nk kn kaler pink tu.nk wat gincu kaler pink.haish..mental xbtl agaknye time kecik dlu..ha3..

    ReplyDelete
  3. kak najla: hahaha..kan!kite pasti akan rindu zaman kite masih budak2..

    milah: time tu aku x de duit nak beli kaler luna yg besar..so, kalau aku nak wrne pink, aku celupkan kaler merah + putih..pastu bercapuk muka kawan tu aku kerjakan..

    ReplyDelete
  4. haha. apa ni, suka sangat flashback zmn kecik, jadi kita pun dah malu :"> (sebab buat gak!)
    hahaha
    lawak2~

    actually, kalau fikir2 balik... wo! kreatifnya saya masa kecik. ecececeh~

    kejadian semalam di giant pyramid,

    dpd jauhku lihat si eppy memegang sebungkus mi segera, lalu aku katakan, " hek eleh... beli maggi!"

    lalu si eppy menjawab, "ni bukan maggi, ni cintan"

    ceh~!!! :D

    ReplyDelete
  5. hahahha..lawak la kowg ni..

    ntah..suke sangat mengimbas masa lalu...x tau la nape..da sedar diri ni da tua agaknya..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...