Monday, January 17, 2011

senyumlah kerana saya suka bila awak senyum


In the name of Allah..

gara-gara si dia kentut didalam bas..tetapi tidak pula mahu mengaku..
bau kentut sangat kuat sehinggakan para penumpang menoleh kiri kanan mencari si empunya diri yg kentut..
masing2 tidak mahu mengaku..seorang daripadanya berteriak "siapa yang kentut?"
tentu tidak ada sapa yang mahu mengaku..si tukang kentut yg misteri tidak diketemukan..tiba di satu bus stop, semua penumpang berpusu-pusu untuk bayar tambang..
dan dengan lantang si drebar bas berkata " yang kentut tu tak bayar tambang lagi"

"eh, enaknya kamu ngomong gitu sih, gue udah bayar dong tadi"

moral of the story: sila ngaku ya bila kamu kentut..wooo..

aku kentut smbil tersengih...weee

tapi pada zaman Rasullullah dahulu, mereka sering adakan sesi perbincangan ataupun tazkirah selepas solat tahajud..
semasa perbincangan, ada seorang sahabat yg terkentut..
masing-masing hanya mendiamkan diri dan meneruskan perbincangan mereka..
dan apabila azan subuh berkumandang, Rasullulah menyuruh semua yang berada dalam perbincangan itu mengambil wudhu..sedangkan Rasullullah tahu para sahabat memang menjaga wudhu masing2..

kerana ape ya Rasullullah buat begitu?
sebabnya baginda mahu menjaga keaiban orang yg kentut itu agar tidak diketahui sahabat yang lain..
sbb sudah pasti sahabat yg terkentut itu akan mengambil wudhu kan utk solat subuh?

Ya Allah, sungguh mulia budi pekertimu Rasullullah..

p/s : senyumlah kerana saya suka bila awak senyum...

5 comments:

  1. nabila mahabar (n_n)January 17, 2011 at 11:04 AM

    wehehehe.
    tersenyum simpul saya kat sini membacanya. :)

    p/s: saya pun suka bila awak senyum. ;)

    ReplyDelete
  2. hehe..adekah anda kentut ari ni?patut la tersenyum tersimpul-simpul ea..wooo.

    p/s: saya pun suke bile awak senyum..senyumlah lagi..

    ReplyDelete
  3. milah, cite fes ni aku edit dari google..nta cite blog indon sape nta..

    yg second tu cte dari akak senior..so aku compilekanlah sume citenye..

    ReplyDelete
  4. wah..hbt2..penuh ngn moral.moga kita dpt mencontohi sikap Rasulullah ni.bila kita jaga aib org, Allah pula akn jaga aib kita.

    p/s:cite 1st tu mmg lwk..ha3

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...