Tuesday, March 27, 2012

terasa

salam semua..:)

hari ini masuk keje lambat, almost 30 minit lewat masuk keje..
bukan aku sengaja nak masuk lambat-lambat, tapi gara-gara public transport, aku TERlambat..hihi:P
actually aku rasalah, aku rasalah kan, tak kisah pun masuk keje lambat kat company aku tu..aku cume raselah..tapi tak tau la betul ke tak perasaan aku ni..
sebabnya, pagi-pagi tu jarang sekali ada sample yang kena proses..
so memang pagi-pagi memang terasa lapang jiwanya, tak perlu nak berebut-rebut nak pegi keje bagai.
tapi aku merasakan perasaan ini tidak elok untuk diikuti selalu..
bukan apa, aku rasa macam tak berkat pulak hari-hari masuk keje lewat, tapi gaji kita dapat penuh..
emm..melainkan aku ni seorang bos yang membayar gaji pekerjanya..
tapi aku ni hanyalah seorang pekerja sahaja..
pekerja yang mengharapkan duit bulan-bulan masuk ke dalam akaun sendiri..





dan tadi aku terasa terkesan sekali bila terbaca kat satu ayat al-quran ni..:

"Dan (ingatlah juga), tatkala Rabbmu memaklumkan, "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmatKu) maka sesungguhnya azabKu amat pedih" (14:7)

aku merasakan ini adalah teguran Allah untuk diriku..Alhamdullillah..:)

notabuku: aku rasa kalau lambat sebab masalah public transport yang kejenya asyik nak delay-delay jek tu maybe boleh dipertimbangkan...hihi..:P

No comments:

Post a Comment

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...