Sunday, March 18, 2012

semoga..:)

salam..

pernah tengok tak seorang ibu duk kendong-kendong anaknya?
dan pernah tengok tak seorang ayah duk dukung-dukung anaknya?
emm..dua-dua aku biasa tengok..dan aku yakin korang korang pun biasa jugak tengok kan?
tapi yang aku tak biasa tengok ialah apabila saat-saat sang anak dikeluarkan dari perut ibunya..
oo tetibe pulak aku cakap macam ini..bukan apa, tadi aku ada harvesting dekat sunway medical centre..
bilamana ada harvesting, kami2 kena pergi ke hospital tu untuk amek cord blood tu masa si ibu keluarkan baby dalam perut atau dengan bahasa laymannya 'beranak'..
first time masuk operation room, rasa macam aku plak yang nak terberanak..
nerbes bukan main, padahal bukan engkau yang kena keluarkan baby tu..
but what i'm going to say that it is not easy to give birth ..YUP!IT IS NOT EASY OK!
tadi deliver secara operation, so memang maknya kena bius awal-awal..
dan bilamana si doktor start untuk memotong perut si mak, aku da tak larat nak pandang..
takut bukan main, terasa macam perut aku yang kena siat..
apabila perut tu da dibelah, agak-agak da macam boleh keluarkan si anak tadi, dan-dan doktor tu tarik-tarik kepala si anak tadi...*macam aksi bukak paip pun ada (kena pulas a bit untuk tarik)..

itu baru deliver secara operation..kalau secara normal lagi la menggerunkan..
darah mencurah-curah mengalir masa baby nak keluar..
ok, tak dapat nak dibayangkan..
sila persiapkan diri anda wahai wanita..:)



notabuku: semoga dapat suami yang memahami..*tetibe*


2 comments:

  1. wah yan..dpt tgk live.mmg slalu ke ko msk labour room?

    ReplyDelete
  2. aah..kalau ada harvesting memang kena pergi la hospital..
    selalu jugak kena pi harvesting..tapi rotate la dengan membe2 aku yang lain..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...