Sunday, March 4, 2012

hujung minggu


salam ceria semua..:)

biasanya hujung minggu memang waktu orang bercuti kan?
tapi entah kenapa tempat aku bekerja memerlukan pekerja pada hujung2 minggu..
mahu bertanya tapi aku takut hendak bersuara..
takut2 kena terus buang keja..*ape kejadahnya fikir sedemikian rupa?*
tapi setelah banyak kali berfikir..
barulah aku dapat penyelesaiannya..
memandangkan tempat aku bekerja memerlukan darah baby daripada ibu yang baru lepas bersalin (cord blood)..*for the stem cell isolation*
maka memang patutlah aku kena kerja pada hujung2 minggu.
iyelah, orang bersalin kan tak kira masanya, kalau memang da nak keluar babynya, mana mungkin dapat ditahan-tahan lagi kepalanya..
bila mana sample (darah) tu da sampai kat lab, so, memang kena proses cepat2lah within 24 hours tu..
dengan itu barulah aku paham kenapa kami kena kerja hujung2 minggu..*lepas ni da tak boleh nak dating lagi*


this is actually what we do with the cord blood..*besarkan saya dengan sekali klik*


notabuku: dating dengan bantal peluk hujung2 minggu itu memang rutin mingguanku..lepas ni aku memang kena berkorban..iye, aku rela berkorban!:)


2 comments:

  1. Keje mana skrang? Ni pasal stem cell mmg menarik.. Rindunye nak masuk lab.. huhu

    ReplyDelete
  2. yan keje kat northpoint midvalley..cell safe international company..
    rindu kat lab ke?ala, kat lab bosan sikit..takde mamat ensem..:P

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...