Thursday, February 25, 2010

Bercerita tentang die

hari ni mari kita bercerita tentang dia..
dia membuatkan hidup aku terasa indah..
dia mengingatkan aku kepada orang lain..
dia juga menceriakan hidup aku..
dia tidak sombong..
sape saja suka melihat dia..
mungkin kelmarin aku x berminat ngan dia..
tapi hari ni dan pada saat dan ketika ini..
dia yg aku suka..
dia yg aku minat..
dia!
ye dia!
ini dia!


si die yg wrne purple


baju baja yg berwrna purple

itik yg wrnenye purple


bicara hati tentang purple


akan ku hiasi ngan purple


mungkin menjadi salah satu brgn purpleku


ini cantik!si bunga purple yg cantik!



yg ini pun purple jugak ya!

purple!
wrne ini mungkin kite da biasa melihatnye..
tapi hari ini mari kite berkongsi asal usul dan makna disebalik purple..

biru + merah = purple..
warna ini adalah terhasil dari 2 kombinasi primary colour..
merah selalu dilambangkan dgn keberanian..
biru pula dikategorikan sbg warna sejuk..
purple yg terhasil biasanye dikaitkan ngan bangsawan..

tetapi..
pernah ku baca..
wanita yg suka warna purple adalah..
seorang yg murah hati..
merdeka hatinya dan tidak suka diperintah..
penuh inisiatif..
pandai tetapi x beremosi..
dingin dan kehendaknye meluap2..

wah!!
bagus kan makna nya..
tetapi tu sume tak penting..
yg penting bg aku apabila..


menjadi wanita solehah..
insyaAllah..

2 comments:

  1. yan, emotional aku jadinya baca entry ni...haha... purple!

    Gba

    ReplyDelete
  2. haha..x perlu emotional..
    purple wrne yg cool bebeh..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...