Tuesday, September 27, 2011

sudah bersediakah?

assalammualaikum..

pernahkah anda terfikir untuk berubah?

"aku nak jadi manusia berpagi-pagi.."
"aku tak nak tinggal solat.."
"kalau boleh hari-hari aku nak solat dhuha.."
"setahun sekali aku nak khatam quran.."
"setiap kali keluar rumah aku nak tutup aurat.."
and so on..

tapi apakah usaha yang anda lakukan untuk berubah?

"takpalah, nanti dapat hidayah aku berubah la "
"ala!hari ni lupa solat dhuha la!takpe, esok kan masih ada."
"pagi tadi aku bangun pukul 11am..emm.."
"malam ni tak yah baca quran la..rehat kejap..esok2 boleh baca kan.."
"dekat jek tu,tak yah pakai tudung pun takpe"
and so on..

maka, kemana halanya niat anda untuk berubah..nak tunggu hidayah datang bergolek-golek ke?maaf!Allah pun tak akan menolong manusia yang tak reti nak menolong dirinya...



notabuku: aku nak kahwinn cepatlah!opps!ini bukan ingin berubah..ini gatal namanya!

4 comments:

  1. sme la kdg2 kala hati terlintas begini~~
    namun kuat dan gagahkn diri krn yakin Allah sglanya..Insya-Allah lakukan sgala ibdah dmi dktkn diri pd-Nya dn kredhaan-Nya...

    ReplyDelete
  2. kann!!:)
    yupp..insyaAllah..jom buat yang terbaik!:)

    ReplyDelete
  3. Quran (13:11)

    :)

    InsyaAllah, kita berubah sebab Allah. Biar ikhlas. Bila ikhlas akan kekal. InsyaAllah... :)

    -syaza yg baik- hehe :D<3

    lama tak jumpa. rindu. :D

    ReplyDelete
  4. :)..sungguh da lame tak dengar kate2 mu wahai junior..
    kannn!da lame tak berjumpe..meh la turun jb..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...