Tuesday, July 5, 2011

pelat

peace be upon you..

toleh kanan, toleh kiri, toleh depan, toleh belakang..toleh ke semua arah dengan harapan idea datang bergolek-golek untuk buat resume..
napa payah benar nak buat kerja bila berada di rumah ya?
tahap pemalas aku makin meninggi di rumah sampai nak mandi pun aku taknak..hihi..
hey hey..mane mungkin aku tak mandi..kang tak pasal-pasal kena pelangkung dengan mak aku kang..

cakap pasal mandi, suatu ketika dulu, aku ni pelat orangya..*pelat=sebutan tak berapa lancar*
every single word yg aku keluarkan dari mulut, mesti kena gelak punye..
nak-nak dengan budak lelaki..tapi time tu apelah yang aku tau..lurus betul!
dulu-dulu time nak mandi, aku mesti cakap camni..

"mak ndak!mak ndak!kite nak 'mati'..kite nak 'mati' dengan nadhirah"..*the correct word is mandi*..can you see the difference?walla!

notabuku: time kecik-kecik dulu, asal tengok kambing jek mesti aku jerit..."kapin!kapin!"sambil terkinja-kinja macam orang gila..

jangan segan-silu untuk senyum-senyum 'kapin'


4 comments:

  1. ~Good luck ye yan, smoga cepat2 dapat kerja & dimurahkan rezeki..
    ~pelat tue biasalah.. tue kan masa zaman kanak2..hehehhe..

    ReplyDelete
  2. hihi..tu la..tapi bile tanya2 budak lain, dowg takde pun pelat macam yan..heee:P

    btw, thx ya!masih tergantung lagi resumenye..tak siap2 dari ari tu lagi..

    ReplyDelete
  3. yan,jgn lah mati dulu..sedih aku

    ReplyDelete
  4. hihihi..ajal maut di tangan tuhan beb..:)

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...