Saturday, May 15, 2010

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul




riwayat Hakim, Ibn Asakir, al-Dailami dan lain2:

"Sesiapa yg jatuh cinta, kemudian menyembunyikannya hingga kematian
datang menjemputnya, maka dia adalh seorang yang syahid..

sgt tertarik ngan hadis ini bile dpt tau dari buku Fatimah Syarha..tapi x tau sama ada hadis ni hadis palsu atau x..perlu dikaji ye..klu hadis palsu, kite x perlu nak berpegang kpdnye..wallahualam~

'kak yan!buku die sume best2.epi geram ni bile baca buku ni', si epi yg bersuara..

ahh..sudah..buku aku yg lain pun x terbaca lagi..beli tapi x baca..bukan x nak baca..tapi x sempat mau baca..lab report la ni punye psl..adey.........(monolog dalaman)

'buku ape epi?nanti kite nak test cari la..asyik dok cite jek..geram aku tgk..nak gak tau ape citenye..'
'isy..buku ni wat aku nak kawen cepat la', si fiza lak menambah..

ahh sudah..lagi sowg lak kemaruk ngan cite ni..

'wujud ke owg baik mcm ni..sgt baik..ya Allah..'kina lak mencelah..
'ade la..kwn aku ckp cite ni adaptasi dari cite die sndr..', aisyah mardhiah cube utk menyampuk..

wow!terpegun sekejap!
disebabkan aku tersgt la ingin mengetahui isi buku 2..kiteowg pi cari kat piramid..
cari punye cari punye cari..baru la jumpe..sian kakak tu cari pnye lame smpai x tau kat mane tmpt buku ni tersorok...

ok..yg penting buku ni sgt bgs.n x rugi nak spent duit beli buku2 cmni...

Pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul..
Tautan Hati..
2-2 karya Fatimah Syarha...ade kelapangan masa baca la buku ni..
ceh..tibe2 aku tukang promote lak ye..

5 comments:

  1. ayan, kau beli ke bukunye?
    nanti nak pinjam.
    he he.

    ReplyDelete
  2. wow.epy popular daa! hua33.
    jum ah tgu laki perfect cmtu.
    tapi cm xlayak je. T_T

    ReplyDelete
  3. aja: aah da beli da..bule2..tunggu kepulangan aku ea..aku nak promote kat sume owg buku ni..hehe..

    epy: x pe ye..kite tunggu jek,,msti ade nye..

    ReplyDelete
  4. cm bez je tjuk buku nie...nk bli gak!!!

    ReplyDelete
  5. beli2..buku2 die sume best2..aku da jatuh cinta ngan buku2 die..cube cari yg tautan hati punye zai..

    ReplyDelete

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...