Monday, December 7, 2009

ade ape dgn name~



uisy..
mestilah penting ade name ni..
senang nak panggil, senang nak kenal, senang nak berkawan, pokoknye sume senang la..
teringat la zaman sekolah agama dulu..
time blajo bahasa arab..
tak silap ustazah jamilah rasenye..

saat dan ketika tu, ustazah da abes mengajo..
kebetulan ade masa lebey before time mengajo abes..
so budak-budak ni sume amek kesempatan la duk bertanya pasal name.
.rasenye sume kecik-kecik lagi time ni..
maksud name sendiri pun masih x tau..
so,

ustazah : ustazah suke nama-nama yg indah dan mksdnye lak baik-baik..
student 1 : ustazah, ape mksd name ain?
ustzh : ain mksdnye mata..aslnye dari perkataan bahasa arab ainun.
student 2 : sy ustzh?zakiah~
ustzh : zakiah mksdnye pandai, bijak..kalau laki lak namenye zaki..same mksdnye..

aku?aku?
ala..nak tnye tapi malu..(monolog dalaman)
ala.xde spe ke nak tnye kan?
nape malu sgt nak tnye nihh..

student 3 : ustzh2...azian ustzh ape mksdnye?

fuhh...
macam tau2 jek aku malu nak tnye..
thx la acab ko tnye kan bg pihak aku..(monolog dalaman lagi)..

ustzh : azian tu maksudnye perhiasan..suke sesuatu yang indah..

wah!!!
makin berseri2 muke aku dgr ustzh cakap cm2..

so da beso ni lak tetibe terpikir nak tnye kat mak nape namenye pndek sgt...
nape tak nur azian khadijah ke..
siti azian sofia ke..
hahaha...

mak :ala, nanti senang laki nye nak sebut mase akad nikah..tak la laki nye semput-semput nak sebut namenye panjang-panjang..

uik???
tu ke alasannye?
adey.
.tapi betul gak..
mak aku da pikir utk jangka masa akan datang mase bg name kat kteowg ni..
papepun,miss sekolah agama..
rindu nak blajo munakahat..
rindu nak pi kantin beli kopok lekor..
rindu ngan kawn2..
rindu ngan kain hijau..
rindu ngan bas sekolah..
rindu sumenye la!

drjah 6..sek agama dato abdullah esa, jb

No comments:

Post a Comment

anda terpilih untuk memilih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...